רונית עובדיה, מאמנת בני נוער וצעירים בתחילת הדרך

רונית פייסבוק

הגעתי להיפגש עם רונית בקליניקה שלה בקריית אונו המעוצבת בסגנון מודרני ומזמין.
על השולחן היה מונח קלסר עם עשרות תעודות מלימודיה בתחום האימון, עובדה המשקפת
את אהבתה הרבה ללימודים והעמקה בתחום האימוני או כפי שמעידה על עצמה:
"אני תלמידה נצחית".

היא מאמנת בעלת ניסיון עשיר בעולם האימון אשר החלה את דרכה המקצועית בשנת 2006
כמאמנת אישית עסקית ומובילת קבוצות אימון לפריצת דרך במגזר העסקי והציבורי.
בעלת ניסיון עצום בהדרכת מאמנים ומוסמכת כמדריכה מטעם לשכת המאמנים בישראל.
בעלת שני תארים:
B.A במדעי החברה מאוניברסיטת ת"א ו- M.A במדעי המדינה בתחום תקשורת ציבורית מאוניברסיטת בר-אילן.
כיום, רונית מאמנת עם הרבה אהבה בני נוער וצעירים בקליניקה הפרטית בקריית אונו
ובמסגרת בתי ספר תיכונים בני נוער בכיתות ט'- י"א.

 

קליניקה רונית
כשאת אומרת כי האימון שלך מיועד גם לצעירים בתחילת דרכם, למה את מתכוונת?
קהל היעד בו אני מתמקדת הוא גילאי 13-30
את טווח הגילאים הזה אני מחלקת לשלוש קבוצות עיקריות:
בני נוער עד גיל 18, גילאי צבא 18-21  וצעירים וצעירות אחרי צבא.

לשאלתך,צעירים בתחילת דרכם, קבוצת הגיל של 21 ומעלה :
הצעיר שלנו שמתחיל את דרכו אחרי צבא,
אחרי הטיול הגדול או אחרי כמה שנות ניסיון הסתגלות אזרחית, מבין כי מעתה
והלאה אין מסגרות שמחליטות עבורו, אלא הוא אמור להיות האדון הבלעדי לחייו.
על פניו,רגע מאושר! ניצוצות באוויר! בפועל, עומדות לפניו הרבה מאוד התלבטויות, בחירות, קבלת החלטות ולא תמיד יש בידיו את הכלים המתאימים לקבל החלטה שתיטיב עימו.

אנחנו נמצאים בתקופה בה ההתבגרות מתארכת יותר מאי פעם.
צעירים היום מצד אחד, אמנם חשופים מאוד למתרחש בעולם יותר מאשר בעבר בזכות הכפר הגלובלי,ההתפתחות הטכנולוגית והרשתות החברתיות.
כל זה מאוד משפיע על התפתחות,השאיפות והרצונות האישיים.
אך מצד שני, נזקקים לסיוע כלכלי ארוך טווח ולתמיכת הוריהם.
עובדה שתורמת למגבלה בכל הנוגע לעצמאות והתבגרות..
אם אני מתייחסת למהו הצורך העיקרי של בני דור ה-Y המגיעים לקליניקת האימון הרי זה להפוך לעצמאים, לצאת מהחסות הבלתי נגמרת של חיים עם ההורים,רגשית וכלכלית וללמוד להתמודד עם אתגרי החיים.

מיהו קהל היעד המגיע אלייך לקליניקה?
פונים אליי בני נוער שמתמודדים עם אתגרים משתנים במגוון נושאים עליהם ניתן להתאמן:
קשיים במסגרת הלימודים, חוסר מוטיבציה,חרדה חברתית, קשיים במסגרת אתגרי קשב
וריכוז (בעלת התמחות ספציפית בנושא) וגם קשיים בניהול מערכות יחסים עם: הורים/חברים-בני/בנות המין השני/מורים וכמובן הדימוי העצמי.
צעירים אחרי צבא מגיעים בדרך כלל על מנת ל"נקות" את הבלבול ולהתמקד בצעד הבא
בחייהם כבוגרים, אם זה מבחינת תעסוקה, לימודים או זוגיות מיטיבה או כל מערכת יחסים אחרת.

מה הרציונל של הגישה שלך ואיך הגעת למקצוע שלך?
אימון בני נוער וצעירים בתחילת דרכם הוא מבחינתי שליחות.
ברמה האישית, הזיכרון שלי מתקופת הנערות הוא הבדידות שחוויתי כמתבגרת הזקוקה לכלים והדרכה בתחום החברתי.
היו לי הורים מדהימים ופתוחים, אבל כמתבגרת, בת להורים מבוגרים גם באופן יחסי
לבני גילי באותה עת,לא תמיד הרגשתי חופשיה לשוחח עימם.

לפני מספר שנים ליוויתי זוג מתבגרים מהממים בפרויקט יזמות אישי בעמותת "קו הזינוק"
ושם קרתה פריצת הדרך שלי וההכרה שהגיע הזמן "לתת בראש" גם באימון בני הדור הבא.
הבנתי שמה שאני מביאה כמאמנת ועובד בעולם האימון האישי עיסקי יעבוד גם ואולי אף יותר עם בני הדור הצעיר.
הבנתי שמתבגרים צמאים להדרכה והובלה בתנאי שהיא מגיעה ממקום פתוח, מאפשר, צומח, קשוב וכמובן אוהב.
אני מתכוונת להביא את המיטב שבי ואת הניסיון העצום על מנת להשפיע על הדרך, החופש והאושר של הדור הצעיר.

ספרי לי על ה"אני מאמין שלך".
"האני מאמינה" שלי היא התפתחות אישית  לנוער וצעירים בגישת הצמיחה חופשית.
הכוונה שלי בצמד המילים הללו, פשוט-עופו על עצמכם!
הצמיחה החופשית, מסבירה רונית, היא אלגוריה לאותו רגע  שבו אתם מפנטזים את הקפיצה מהמטוס ומגייסים הרבה אומץ! כיוון שמדובר באזור לא מוכר של יציאה מאזור הנוחות.
אחרי שקופצים אין דרך חזרה, נשאר רק ליהנות  מהדרך.
אני מאמינה בהתפתחות מתוך חופש אישי ובחירה חופשית מיטיבה ומצמיחה.
אני מאמינה שכל התשובות ל"איך להיות צעיר מאושר" נמצאות אצל המתאמן וכל מה שנדרש ממנו הוא לרצות לעשות את הצעד האמיץ ולצאת לדרך.

רונית לוגו ורוד

מהי אותה דרך בתהליך של צמיחה חופשית?
מתבגרים/צעירים לא אוהבים שמייעצים להם מה לעשות. אנחנו חוקרים ביחד בתהליך
ה"צמיחה החופשית" מהו המקום הנכון והמיטיב עבור המתאמן הצעיר.
המתאמן וצרכיו במרכז והם העיקר ולא הצרכים או הלחצים של הסביבה הקרובה.
מצד אחד המתאמן חוקר ולומד מחדש מה חבוי בתוכו פנימה, היכן האותנטיות ומה הם הכישרונות, היכולות והתשוקות האישיות שלו.
מצד שני אנחנו עוברים מסע החוקר את האפשרויות והמשאבים שיש לעולם מסביבנו להציע לנו וזהו למעשה חיפוש ההזדמנויות המתאימות להגשמה אישית/מקצועית,בהתאם לגיל והסטטוס.

המשימה של רונית כמאמנת היא להביא את הנער או הנערה ליצור "חוללות עצמית" וזה אומר לעשות היכרות מחודשת עם הכוחות והמשאבים האישיים שיסייעו להתגבר על קשיים ותקיעויות ויאפשרו להם להרגיש טוב עם עצמם! להיות מאושרים! וכשאני מאושר/ת –
טוב אז באמת קל לעוף על עצמך!

 מה מרגש אותך בעבודה שלך?
אנשים צעירים מאד מסקרנים אותי וכשמגיע אליי לקליניקה נער עצוב ואחרי שעה
יוצא שמח יותר ואומר לי תודה, היה כיף! "זה מרגש אותי מאוד. זה מרגש כי אני מבינה
ורואה ששינוי אפשרי, יציאה מתקיעות אפשרית, התגברות על קושי אפשרית, וככל שנעבוד
על זה בגיל צעיר יותר נהפוך את החיים של בני הנוער והצעירים שלנו לבהירים מאושרים ונוחים יותר!

לאורך כל המפגש עם רונית השתקפה האופטימיות הרבה שלה ויכולות ההכלה והנתינה.
מדובר על  מאמנת קשובה רגישה ועמוקה שאוהבת את מה שהיא עושה,
מאמינה במה שהיא עושה ומחוברת מאד להווית הדור הצעיר או בלשונה,
"אני בעצמי עדיין סוג של נערה מתבגרת".
מעבר לכך "בעלת קבלות" והמלצות על עשייה מבורכת.
אין לי ספק כי במידה ויכולתי להחזיר את הגלגל לאחור בתור נערה מתבגרת, הייתי שמחה
להכיר את רונית ולעבור בעזרתה תהליך אימוני מעצים ומפרה של צמיחה חופשית.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

לוגו רונית

  ממליצה להיכנס לדף הפייסבוק של רונית.

   

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים