7 טיפים לחזרה לשיגרה בריאה אחרי החגים

אורלי עדכני 2

הנטורופתית אורלי גוטמן נותנת טיפים חשובים שיעזרו לכם לחזור לשגרה בריאה אחרי החגים.

נגמרו החגים. סדר היום השתבש ורוצים לחזר לשגרה? שמחים שארוחות החג הגדולות מאחוריכם ורוצים לאמץ הרגלים חדשים?
אורלי בחרה לשתף  7 טיפים שיקלו עליכם את המעבר מהחגים לשגרה.
אבל קודם אורלי, ספרי קצת על הנטורופתיה ומה את עושה.
"אני נטורופתית ומנחת סדנאות בריאות.
נטורופתיה היא גישה שמכוונת לאורח חיים בריא המכבד את הגוף ואת המזון שאנו אוכלים.

הגישה הנטורופתית שמה דגש על רפואה מונעת.
אני משלבת כלים טיפוליים של תזונה טבעית, תוספי מזון, צמחי מרפא ופרחי באך.
כשאני מטפלת אני מכוונת לאיזון ולעידוד מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף.
התפיסה הטיפולית שלי מושתתת על יצירת קשר קרוב עם המטופלים שלי, חיבור לתפיסת העולם שלהם ולאורח החיים שלהם  – זוהי נקודת ההתחלה.

אני מגייסת יצירתיות ואמפתיה, מקדשת הדרגתיות ושמחת חיים וכך מתחברת לכל מטופל ומתאימה אישית את הטיפול.
כל מטופל עבורי הוא עולם ומלואו.
הקשר עם המטופלים שלי רציף ואני מלווה אותם בין הפגישות."

אם היית צריכה לאפיין את המטופלים שלך, היית אומרת ש…
"פונים אליי אנשים הרוצים לשפר את הבריאות שלהם מכמה סיבות: בעקבות חוסר איזון בבדיקות הדם או בעקבות סימפטומים כגון עצירות, כאבי בטן , עייפות וחוסר אנרגיה, חיידק בקיבה ועוד.
התחושה הרווחת היא כי שגרת יומם הרחיקה אותם מהקשבה לגופם ולמה שטוב עבורם ולכן הם פונים אליי לקבל הכוונה ועזרה כדי לעלות על מסלול שנכון ומתאים להם.
ניתן לבחור תהליך פרטני או להצטרף לסדנאות שלי.
האמת היא ש….גם אני לא נולדתי נטורופתית.
מהמקום הזה קל לי להתחבר למטופלים שלי ולהבין את המקום שבו הם נמצאים ומשם להעלות אותם מדרגה.
מהם תחומי הטיפול וההתמחות שלך?
אני מטפלת ומלווה תהליכים אישיים וכן מנחה סדנאות בריאות.
אני מומחית לטיפול בבעיות עיכול, לאיזון כולסטרול, לחץ דם, סוכר ומשקל.
כמו כן אני מומחית לתזונה על פי סוג דם.

סדנת הדגל שלי היא סדנת השייקים – SHAKE IT 
החוויה שהסדנה מאפשרת היא חוויה של למידה, התנסות והזדמנות להזין את הגוף נכון ובריא.
קבלתם מתנה בלנדר ואתם לא יודעים מה לעשות איתו?
אתם שומעים כל הזמן על אנשים ששותים שייקים ומיצים ואין לכם מושג איך כמה ולמה?

בדרך חוויתית וכייפית אני מלמדת ומאפשרת לפתוח את הראש לכיוונים חדשים ולשילובים נכונים. כל כוס מלאה בבריאות.
לדוגמא שייק בונה ברזל, שייק מחזק מערכת חיסון ושייק אנטי דלקתי.
סדנת בת של סדנה זו היא " SHAKE IT  עד הבית ", אני מגיעה לביתכם ועורכת סדנת בוטיק בהתאמה אישית.

אורלי סדנא

 

7 טיפים לחזרה לשגרה לאורח חיים בריא:

טיפ ראשון: צמצמו מתוקים 

אחד הסממנים של יציאה מהשגרה, הארוחות והאירוחים היא הגברת הצריכה של הסוכר הלבן והקמח הלבן – עוגיות, שתייה מתוקה, קורנפלקס מתוק, ממתקים, קרטיבים ועוד.
עוד לא קרה ששמעתי בקליניקה,"אכלתי יותר מידי ירקות בחופשה".

אני מציעה להתחיל את הבוקר עם ארוחת בוקר מלוחה – קרקר או פרוסה עם ממרח לא מתוק, כמו אבוקדו או טחינה ולצמצם את המתוק לארוחה אחת, עדיף אחה"צ.
אחר הצהריים אפשר להתפנק עם הפסקה מתוקה – 2 תמרים ו-4 אגוזי מלך ,פרי חתוך עם 6 שקדים לא קלויים, עיגולי בננה קפואים או פרוסת לחם שיפון עם ממרח כפית טחינה וכפית דבש.

טיפ שני: ארגנו מראש מנות של כל מה שמגיע בתפזורת

אם בחופשה התפזרנו, החזרה לשגרה מחייבת אותנו להקפיד, לשים לב ולדייק.
אני מציעה להתארגן מראש עם כל פריט שנמצא בתפזורת.  עדיף במוצאי שבת לקראת השבוע החדש.

הכינו 7 שקיות למהלך השבוע. שקית לכל יום.
כל שקית = הנשנוש לאותו יום.
לדוגמא: שקיות של  2 תמרים +  4 אגוזים או לשוחרי הבריאות, כפית שבבי קקאו + כפית גוג'י ברי.

טיפ שלישי: זמינות של מזון בריא

אורלי תמונה עדכני

כדי לחזור לשגרה ולאמץ אורח חיים בריא צריך שיהיה לכם נוח וקל, הרעיון הוא לתכנן מראש.
אני מציעה הנגשה וזמינות של ירקות.
מיד לאחר שהבאתם את הירקות שקניתם הביתה ורגע לפני שאתם מכניסים אותם למקרר, תארגנו!
הכינו קופסא של ירקות טריים חתוכים – עגבניות שרי ורצועות של פלפלים, קולורבי, מלפפון וסלרי ושימרו בקופסא אטומה היטב.
הכינו ירקות אפויים בתנור עם מעט שמן זית ומלח. לדוגמא: קישואים, ברוקולי, בטטה, גזר, בצל, כרובית, שומר ופטריות.

כך, מחר כשתחזרו הביתה יחכו לכם במקרר מבחר של ירקות.
מהיר, יעיל, כייפי ומניסיון זה עובד!

טיפ רביעי: ארוחות קטנות ודחופות

יציאה מהשגרה גורמת פעמים רבות להפרעת עיכול קלה שמתבטאת בגזים, צרבות או יציאות לא סדירות.
אני מציעה שגרת ארוחות כדי להחזיר את מערכת העיכול למסלול.
כדאי לאכול ארוחות קטנות כל 3-4 שעות כדי ליצור מסגרת של ארוחות.
לסובלים מגזים הימנעו מלעיסת מסטיקים, משקאות מוגזים וצריכה של ממתיקים מלאכותיים.
מומלץ להקל על הקיבה על ידי לעיסה מאד איטית, הקטנה של נפח הארוחות, הרחקת שתייה מהארוחות ושתייה בין הארוחות.

טיפ חמישי: צמצמו כמויות

יציאה מהשגרה יכולה להיות מאופיינת באכילה של כמויות גדולות, הרבה יותר ממה שרגילים.
אני מציעה להרגיל את גופכם לכמויות קטנות יותר .
קחו אחריות והעלו למודעות. איך הצלחת שלכם נראית? כמה אכלתם? למה אכלתם?
שרטטו קו דימיוני באמצע הצלחת ומלאו מחצית מהצלחת בירקות.

אני מציעה לגוון בירקות. למשל לאכול בצהריים ירקות טריים ובארוחת ערב לאכול ירקות מבושלים.
ירקות מבושלים קלים יותר לעיכול.

במיוחד מי שסבל בחופשה מגזים וצרבות ייהנה מהקפדה על ארוחה חמימה שכוללת ירקות מבושלים. בעיקר ירקות כתומים כמו גזר, בטטה ודלורית.

טיפ שישי: חגגו ניצחונות קטנים

יציאה מהשגרה עלולה להיות מלווה בהרבה רגשות אשמה.
אני מציעה  להיפרד מתחושות האשמה ולהסתכל  קדימה.
אנחנו חוזרים לשגרה כדי להרגיש טוב יותר עם עצמינו ולכן חשוב לחגוג ניצחונות.
סמנו כל שינוי המעיד על אורח חיים בריא וכל דבר שהחלטתם ועמדתם בו.
לדוגמא: חזרה למסגרת הספורט, הגברה של שתיית מים, ארוחה בלי מזון מעובד,ויתור על חטיף ועוד.

 

Raspberry mint infused water recipe

טיפ שביעי: קצת כמו המספר הנוסף…טיפ לבית עם ילדים

בחופשה כל הבית יצא משגרה בריאה ועכשיו החלטתם שאתם רוצים לעשות שינוי.
אני מציעה להימנע מהכרזות בסגנון "אכלנו בחופש שטויות ומעכשיו לא" כי הכרזות כאלו מקבעות תחושה כי בריא = לא כיף או בריא = לא טעים.
אני מציעה לאמץ גישה שתקרב את הילדים לאורח חיים בריא.

לפני שאתם משנים את כל תוכן הארוחות ונפרדים ממאכלים שאימצתם בחופשה, מיד עם החזרה מהחופשה הוסיפו ירקות ופירות לתפריט המשפחתי.
כך, כל ארוחה תהפוך לבריאה יותר.
♥ אחר הצהריים הניחו על השולחן במרכז הבית פירות חתוכים כפינגר פוד.
♥ הילדים שלכם והילדים המתארחים אצלכם יתרגלו לפירות כנשנוש של אחר הצהריים.
♥ בארוחת הערב הוסיפו לארוחה ירקות חתוכים.
♥ שימו כל ירק בצלחת נפרדת בסגנון "הרכב סלט  בעצמך".
♥ ערבו את הילדים בקניית הירקות ושתפו אותם בבחירת ירקות מ-5 הצבעים.

אני מאמינה בפרקטיות, נגישות, הדרגתיות ופשטות. אורח חיים בריא, זה בהחלט אפשרי.

צעדים קטנים, עקביים תוך אכפתיות, התמדה, ארגון ומחשבה מראש הם הם הדרך הבטוחה לשמור על שגרה טובה ובריאה כדרך חיים.

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

אורלי גוטמן נטורופתית

052-2922922

דף הפייסבוק

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים